The Row Milik Mary-Kate & Ashley Olsen Dinilai Sebanyak $1 Bilion - Glam Malaysia
The Row

The Row Milik Mary-Kate & Ashley Olsen Dinilai Sebanyak $1 Bilion

Jenama fesyen mewah milik adik-beradik ini, The Row, kini bernilai $1 bilion selepas siri pelaburan daripada ahli perniagaan Perancis.

Pemilik Chanel dan L’Oréal telah melabur dalam jenama mewah Amerika, The Row, bersama-sama Natalie Massenet dan Nick Brown dari Imaginary Ventures serta Lauren Santo Domingo dari St. Dominique Capital. Apa makna urus niaga ini untuk perniagaan unik The Row?

Kredit: Getty Images

Mary-Kate dan Ashley Olsen baru sahaja menerima lonjakan besar untuk empayar fesyen mereka yang sudah pun menguntungkan, dengan pelaburan besar daripada keluarga yang memiliki Chanel dan pewaris bilionair L’Oréal.

Menurut Bloomberg, adik-beradik Wertheimer, yang merupakan sebahagian daripada keluarga pemilik Chanel, telah membeli saham minoriti dalam The Row melalui pejabat keluarga mereka, Mousse Partners. Pewaris L’Oréal, Francoise Bettencourt Meyers, juga melabur melalui kenderaan keluarga beliau, Tethys Invest.

Pasangan kembar Olsen, 38, akan terus menjadi pemegang saham utama dalam jenama pakaian sedia dipakai (ready-to-wear) yang mereka tubuhkan pada tahun 2006, sejurus selepas mereka bersara daripada dunia lakonan.

See also
Terokai PS by Paul Smith

Mary-Kate dan Ashley Olsen, yang mula-mula dikenali sebagai pelakon cilik dalam rancangan Full House, telah berjaya melakukan peralihan yang luar biasa dari dunia hiburan ke dalam industri fesyen. Mereka memulakan The Row dengan hasrat mencipta pakaian yang ringkas, tetapi berkualiti tinggi, serta mementingkan rekaan yang bersifat minimalis. Walaupun permulaan mereka tidak disambut dengan penuh keyakinan, kembar ini telah membuktikan kehebatan mereka dalam fesyen, menjadikan The Row sebuah jenama yang dihormati di kalangan peminat fesyen mewah.

Melalui jenama ini, pasangan adik-beradik tersebut telah memantapkan diri mereka dalam arena kemewahan senyap, memberi tumpuan kepada pakaian asas berkualiti tinggi. The Row dianggap sebagai salah satu jenama pakaian sedia dipakai yang paling dicari di dunia, dengan rekaan baru sering kali habis dijual dengan pantas.

“Kami suka kualiti pembuatan, kami suka fabrik berkualiti,” kata Ashley mengenai jenama ini dalam satu temubual pada 2023 bersama Financial Times. “Ini adalah apa yang telah kami lakukan sejak awal. Kami suka belajar tentang apa yang terbaik dalam kelas kami dan bagaimana kami boleh menerapkannya dalam perniagaan kami… Dan orang telah tertarik kepada produk serta pendekatan yang kami ambil.”

See also
Trend Bag Berganda Chanel Bunga/Panas 2018 Menarik Perhatian Golongan Fashionista

Jenama ini juga memberikan adik-beradik tersebut tahap privasi yang baru selepas mereka meninggalkan Hollywood, berubah daripada dua selebriti muda yang paling banyak difoto kepada dua bintang yang paling peribadi.

 

Artikel berkaitan: The Row Bakal Dipentaskan Di Minggu Fesyen Paris